Nu är jag i Kina

nu har vi landat i Kina och kommit till hotellet och käkat, vi har varit med om en lång lång flygtur men det var det värt, jag sov en stund men nu är jag trött, klockan i svensk tid är 13.28 nu, vi ligger 8 timmar före så vi ska snart lägga oss

Vår guide David är skitbra! sen har vi en kines som guide hon heter Shu Hu men hon kallas Elaine, det är hennes engelska namn

visste ni att:

- 17 miljoner bor i peking
-13 miljoner bor i peking+4 miljoner som bor här permanent
-det finns 4,2 miljoner bilar
- 2000 bilar per dag kommer till
'-9 miljoner cyklar i peking

ja det var lite fakta bara, imorgon ska vi till himelskafridens torg och förbjudnastaden, lite så, sen på onsdag ska jag mamma och karin fixa naglarna, inga foki naglar här inte, nono!

hihi bilder kommer strax:D

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget:)

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Skriv här vad du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0